Kas sina tead, mida sa tegelikult sööd?

Kui sa toidupoes käid, kas sa tead, mida sa tegelikult ostad? Kas sa vaatad, mida toode tegelikult sisaldab? Siit tuleb pidulikult minu tervisenõuanne nr 1:

VAATA, MIDA SA TEGELIKULT SÖÖD.

Selle järgimine on lihtne: kui sa ei tea, mis need keerulise nimega ained seal pakendil kirjas on, siis ära osta ja ära söö. Või uuri välja, millega on tegu. Alati leidub kvaliteetsemaid alternatiive või saab tervislikuma variandi ise valmis teha, kodus sa ju ei lisa saladuslikke ning keerulise nimega aineid oma toidule.

Kõige paremad toiduained on need, mis koosnevad ainult ühest toorainest, nt õun, riis, porgand jne. Siin ei pea juurdlema, mis asi see on. Aga kui toode sisaldab keerulise nimega aineid, näiteks aspartaam (E951) või naatriumglutamaat (E621). Mis toiduained need on? Kas sinu kehal on neid tarvis?

E951 ehk aspartaam-sünteetiline tehismagusaine. Kasutatakse suhkruvabades, „zero“ toodetes, nätsudes, mahlades, karastusjookides, jäätistes jne. Aspartaam näiteks võib olla iivelduse, ajukasvaja, kõhuvalu, sügelemise, närvihaiguse, kaalutõusu põhjuseks. Registreeritud on 92 erinevat haigusjuhtumit.

E621 ehk naatriumglutamaat ehk MSG-lõhna- ja maitsetugevdaja. Lisatakse väga laialdaselt lihatoodetele, konservidele, kastmetele, näksidele, puljongikuubikutele, kartulikrõpsudele, valmistoitudele. Kunstlik MSG kujutab endast mürki, mis ärritab närvisüsteemi ja kutsub liialdamisel esile peaajurakkude liigse ärrituvuse ja nn Hiina restorani sündroomi (näo, kaela ja keha punetuse, õhetava kuumatunde, iivelduse, seedehäired, higistamise, südamekloppimise, liigese- või lihasvalud, tugeva peavalu või peapöörituse). Väidetavalt suurendab naatriumglutamaat ka vähkkasvajate tekkimise tõenäosust. Samuti võib olla ülekaalu põhjus naatriumglutamaadis-see surub alla täiskõhutunde ja seetõttu süüakse rohkem.

Vot sellised vahvad ained võivad leiduda meie igapäevatoidus. Tõin siia vaid 2 näidet, aga neid on loomulikult rohkem. Seetõttu on äärmiselt oluline olla tähelepanelik ja vaadata, mida sa endale suhu pistad. Seda infot nüüd teades, kas sa oleksid nõus vabatahtlikult sööma ülalnimetatud aineid ja veel maksma nende eest?

Jah, algul võib olla keeruline leida alternatiive oma harjumuspärastele toodetele, aga tee seda tasapisi, ühe toote kaupa. Näiteks vaata täna, millest sinu leib tehtud on ja homme poes uuri, mis veel pakutakse. E-vabasid ja 100% rukkijahust leibasid leiab ka väiksematest külapoodidest. Ja oledki teinud ühe pisikese kuid olulise sammu tervise poole. Tegelikult lihtne, kas pole?

Kes tahab E-ainete kohta täpsemalt uurida, siis soovitan Angelika Erin´i raamatut „Saladuslikud e-ained meie igapäevatoidus“.

Jäta kommentaar